EXPOSICIÓ D'AQUAREL·LES DE MERCÈ ALGUERÓ GREGO: "Paisatges del Montsià"

• Calendari: 11/6/2022 12:00h - 31/7/2022 14:00h
  • Localització: Sala 2 (espai dedicat a exposicions temporals) de Terracota, Centre d'Interpretació de la Terrissa de la Galera (baixos de l'Ajuntament)

De l’11 de juny al 31 de juliol de 2022, la Sala 2, dedicada a exposicions temporals de Terracota, Centre d’Interpretació de la Terrissa de la Galera, acollirà una exposició d’aquarel·les de Mercè Algueró: “Paisatges del Montsià”

Mercè Algueró va néixer a Barcelona tot i que els seus orígens són a les Terres de l’Ebre. Llicenciada en Belles Arts i en Història de l’Art, té estudis, també, d’il·lustració a l’escola Francesca Bonnemaison, de la Diputació de Barcelona.

Imparteix classes de dibuix i elabora quaderns de viatge. En ells, il·lustra tot allò que l’interessa, li crida l’atenció o li ve de gust, sobretot paisatges de les Terres de l’Ebre i allò que hi ha d’humà en ells.

Ens els seus inicis, segons afirma ella mateixa, va rebre una forta influència del Concurs de pintura ràpida de la Sénia en el qual hi va participar molts anys. Ha realitzat exposicions col·lectives, com ara, l'any 2014, “Sketching científic IDIBAPS",  al Centre Cultural Teresa Pàmies de Barcelona, el 2017 "Històries de la Barceloneta", al Centre Cívic Barceloneta, de Barcelona, una d’individual, el 2018, al Centre d’Interpretació de les Barraques del Delta, inclosa dins del festival, Ebre, Art & Patrimoni, i, una altra individual al 2019 al nostre centre: “Paisatges de l’Ebre”.

A través del dibuix, Mercè, com molt bé indica el títol de l’exposició, ens aproparà  als paisatges del Montsià, centrant-se en tots aquells detalls que més els caracteritzen. Paisatges de terra, mar, conreus, arquitectures, arbres, plantes, etc. utilitza la tècnica de l’aquarel·la que dona una extraordinària lluminositat i espontaneïtat a les seves composicions alhora que brillantor i soltesa.

Obres plenes de vida, amb colors suaus que transmeten calma, pau i denoten acolliment, vitalitat i una certa recança de tot allò que forma part dels orígens de l’artista, ara, un xic allunyada d’aquests.

Composicions on cuida fins al darrer detall, on hi ha vida, on retrata el tarannà del territori i allò que el fa únic i singular.

Un conjunt d’obres que conviden a reflexionar, a conèixer amb profunditat tot allò que ofereixen les nostres terres a aquells que són de fora, al mateix temps, que mostren en deteniment tot allò que ens envolta i sovint se’ns escapa als del territori.

Magnífica exposició que és una expedició a diferents paratges que l’artista retrata amb delicadesa, saber fer i una qualitat tècnica excepcional.

*Horari del Museu Terracota

Dimecres a divendres de 9’30 a 13’30 hores; dissabtes, diumenges i festius de 12’00 a 14’00 hores.

*Més informació i visites concertades fora d’aquest horari:

terracota@galera.cat