ARGILA XXVII FIRA DE LA TERRISSA DE LA GALERA

• Calendari: 29/4/2022 10:00h - 1/5/2022 21:30h
  • Localització: Diferents carrers del municipi

Després de dos anys sense celebrar la Fira de la Terrissa a causa de la pandèmia del Coronavirus, la Galera enguany tornarà a portar a terme aquest esdeveniment, del 29 d’abril a l’1 de maig. Tot i que encara una mica supeditada a aquesta pandèmia i la seva evolució, ja que, per exemple, no hi haurà l’espai preeminent dedicat a un país estranger.

Sí que hi haurà un espai ocupat per una comunitat autònoma que en aquest edició serà: Castella-Lleó. Podrem conèixer de primera mà les tècniques i característiques de la ceràmica d’aquesta comunitat això com una mica més de la seva cultura i tradicions.

Ens retrobarem en terrissers i ceramistes d’arreu de Catalunya, l’Estat espanyol, França, Marroc, Hongria...

La Fira estarà situada, entre els carrers Major i Sant Llorenç, plaça del Mercat, plaça d'Espanya (plaça de davant l’Ajuntament), Centre i Travessia del Forn. L’entrada a la Fira serà gratuïta, i, l’horari serà: de 10'00 a 14'00 hores i de 16'00 a 21'30 hores

Hi haurà tot un programa d’activitats al seu voltant:  el 29 d’abril, tindrà lloc l’acte oficial d’inauguració de la Fira, a les 18’30 h, a càrrec del Sr. Quim Nin i Borredà, vicepresident primer de la Diputació de Tarragona.

El dia 30 d’abril se celebrarà el dia de la Comunitat autònoma: Castella-Lleó, i, a la tarda, a la plaça de l’Ajuntament, els ceramistes d’Hongria faran una demostració de cuita de peces de  ceràmica  anomenada “quema visual”, per reducció. No serà amb un forn convencional sinó mitjançant un forn improvisat on es podrà veure de primera mà com es couen les peces a 1000º, després s’enterren amb encenalls de fusta, es deixen gelar, es treuen, netegen i ja s’obté la peça acabada amb una pàtina especial gràcies a aquest tipus de cuita.

Durant els tres dies de la Fira, hi haurà  activitats al taller “Enfanga’t a la Fira” i al taller “Enfanga’t amb els torns”. Demostracions al torn a càrrec dels diferents terrissaires participants a la Fira (a la Plaça del Mercat).

Al Museu Terracota (baixos de l'Ajuntament de la Galera), amb el mateix horari que la Fira, es podrà visitar: la sala 1 (permanent) dedicada a la terrissa i els terrissers de la Galera: procés artesà de creació d'una peça de terrissa, produccions i usos de la terrissa de la Galera, famílies de terrissers, etc. i a la sala 2 (espai dedicat a exposicions temporals), exposició de ceràmica: “L’espai imaginat” de Teresa Aparicio (fins al 5 de juny). L’acte d’inauguració de l’exposició tindrà lloc una mica abans que l’acte oficial d’inauguració de la Fira de la Terrissa de la Galera (divendres 29 d’abril, a les 18’15 hores)

CARTELL INFORMATIU

ACTIVITATS CATALÀ